Otroci imajo zanimiva vprašanja

Včeraj sem bila na pikniku, na katerem sta bila tudi moja prijatelja z otroki. Srednji otrok je 5-letnik, s katerim sva precej navezana in je kar nekaj časa preživel z mano. Malo sva se pogovarjala, malo igrala, po koncu svete maše pa sva jedla sladko sočno grozdje.

Jaz sem se v tistem trenutku ukvarjala z njim in grozdjem in nisem kaj preveč zbrano poslušala pozdrava direktorice Zavoda Živ!m, ki je preko mikrofona povedala, na kakšen način ZŽ pomaga mamicam v stiski.

In ta fantič meni: "Kaj je to stiska?"
Uf. Sem morala kar premisliti. "Mmm ... Siska je, ko ti je težko ali pa te kaj boli."
Uf. Pa sem.

Mislila sem, da sva s tem opravila s težkimi vprašanji.
Malo morgen!

Še vedno nisem zbrano poslušala. Pa me je fantič vseeno na novo vprašal: "Kaj je to noseča in v stiski?"
Oujea! Očitno sva prišla na novo raven!
Kaj naj odgovorim?
Da nosečke v stiski mnogokrat razmišljajo o umetni prekinitvi nosečnosti? A to ni odgovor, ki bi bil za takega otroka sprejemljiv. Vsekakor se mora o takih občutljivih temah pogovarjati s svojimi starši. Ko bo na to pripravljen. Zdaj je še premajhen, da bi na svoja ramena prevzemal vprašanja o življenju in umetnem splavu.

Vseeno sem mu želela dati odgovor, ki je resničen. In bo dovolj poglobljen za njegovo radovedno glavico.
Sveti Duh, pa dajva!
"Noseča je tista mamica, ki ima v svojem trebuščku dojenčka. Nima pa vsaka mamica ob sebi atija, ki bi skrbel zanjo in za dojenčka. Kakšna mamica na primer nima službe in nima denarja, da bi kupila stvari za dojenčka. In potem je v stiski, ker jo skrbi, kako bo skrbela za dojenčka."

Uf! Tole je bila pa težka!

Fantek je bil s tem odgovorom zadovoljen. Zdaj moram samo še njegovim staršem povedati, kako je potekal najin pogovor. Da bosta naslednjič vedela, iz katerega predala je vzel argumente :).

Mi je pa dalo ob tem misliti, kako zelo moramo odrasli paziti, o čem se pogovarjamo v navzočnosti otrok. Vse vidijo, vse slišijo, vse posnamejo in bolj kot na naše besede se zanašajo na naš zgled.

Saj ne, da smo bili mi kaj drugačni ... :P.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Roald Dahl: Pepelka

Zakaj objavljam izkušnje z zmenkov in kakšna je dobra alternativa zmenkom na slepo?

Turkiz, žad, safir in ametist. Pa srebro ali belo zlato. 1/2